Bursdagsfeiring

Vi i Snømyra barnehage setter fokus på sunn mat, derfor vil vi feire barnas bursdag med fokus på barnet, og det å finne på noe gøy sammen. Feiringen blir markert med flagg, plakat, krone, kongestol og selvvalgt aktivitet. De ulike avdelingene har ulike aktiviteter barnet som har bursdag kan velge i. Noen eksempler er såpebobler, ansiktsmaling og oppdagelsesferd. Det er ulike aktiviteter på de ulike avdelingene ut fra barnas alder og interesser.

Vi har også bursdagssamling der vi synger for bursdagsbarnet og ellers gjør ting barnet selv ha lyst til.

Bursdagsfest hjemme!

Skal dere ha bursdagsfest hjemme, er dette gøy. Det som er viktig å huske på er at dere inviterer alle guttene eller alle jentene. Da kan dere også dele ut innbydelser i barnehagen.

Skal dere av ulike grunner bare ha ei lita gruppe i bursdag, skal alt holdes utenfor barnehagen. Dvs at innbydelsene leveres utenom barnehagen, og foreldrene henter i barnehagen og selv leverer i bursdagen.