Mat i barnehagen

I Snømyra barnehage får barna servert alle måltider. Vi har egen kokk som sørger for et sunt og allsididig kosthold.

Vi har fokus på å redusere salt og sukker i maten. Frokosten består av grovbrød/knekkebrød med variert pålegg. Drikke består av vann og melk. Lunsj varierer fra lakseform,lapskaus,fiskeburger,havregrøt med frukt/bær og hjemmebakt brød. kl.14.00 serveres det et lett måltid bestående av brød/knekkebrød og frukt/grønt som tilbehør.

De som har allergier må gi beskjed slik at det kan lages egen mat etter forhåndsregler.

Ellers har vi fokus på at barna skal smake på alt vi serverer, og vi prøver å servere litt grønnsaker til hvert måltid. Barna liker godt gulrøtter, agurk, paprika, ertepeis og blomkål. Og veldig stas når vi at og til serverer grønnsaker og dip.