Dagsrytme-levering/henting

Dette er en veiledende dagsplan for hele barnehagen. Vi ønsker at barna skal kunne være med å påvirke sin hverdag, derfor kan ting endres underveis. Det er små variasjoner fra avdeling til avdeling. For å redusere smitte og gi barna gode hygiene rutiner ønsker vi at alle vasker hendene når de kommer inn i barnehagen.

Dagsrytme

Kl. 06.30  : Barnehagen åpner    (Dette kan variere fra avdeling til avdeling)

Frokosten blir servert på avdelingene fra 07.30. Vi ønsker at de barna som skal spise frokost i barnehagen eer her innen kl 08.00.

Til frokost får barna servert brødskiver og knekkebrød med variert pålegg.

Avskjeden:
Det er viktig for barna at avskjeden med dere foreldre er så god som mulig, og her har vi mye erfaring. Spesielt i oppstart bør avskjeden samarbeides om, med oss personale, slik at det blir en god start på dagen for barnet ditt.
Mange barn ønsker å vinke i vinduet, eller følges inn til en aktivitet – og tar avskjeden der. Dersom du har dårlig tid, gi oss beskjed så vi kan være mest mulig til hjelp.

Kl. 7.30- Frilek

Vi vil å verne om leken. Derfor ønsker vi at alle voksne  skal være tilstede i  leken. Det er fint om dere følger barna inn på avdelingen. Ønsker dere levering i garderoben, ring på ringeklokken til avdelingen. Da kommer en voksen ut og møter dere.

Samling/aktivitet/utelek avhengig av vær og årstid

Kl. 10.30 : Måltid

Vi har egen kokk som  lager mat her i barnehagen.Snømyra barnehage ønsker å tilby et næringsrikt og variert kosthold. I tilegg til gode råvarer setter vi fokus på å redusere saltinntaket og bruker naturlige søtningskilder. Vi har så smått begynt å dyrke litt grønnsaker,bær og urter selv. Her bruker vi økologisk gjødsel.

Vi serverer varm lunch 4 dager i uken. Hjemmebakt brød  1 dag og havregrøt med kanel,smør,rosiner,bær eller frukt 1 dag i uken. Sunn og næringsrik mat er sentral for barns utvikling, og måltidene er en viktig del av barns hverdag. Gode vaner dannes tidlig og vi ønsker at barna skal oppleve mange forskjellige smaker. Meny for inneværende periode og enkelte oppskrifter vil ligge på barnehagens hjemmeside.

11.30 Utelek /sove/hvile

Kl. 13.30 : lett måltid

Det vil bli servert et lett måltid bestående av brød/knekkebrød og frukt og grønt.

Frilek

Kl. 17.00 : Barnehagen stenger (Dette varierer fra avdeling til avdeling)
Det er fint hvis dere er her i barnehagen slik at dere rekker å pakke sammen barnas saker og kle dem før klokka er 17.00. Personalet slutter på jobb da. Dersom dere henter barna etter kl. 17.00, vil dere få et gebyr på kr.150 pr. påbegynte time.